W czasie wymontowywania albo zamontowania akumulatora w pojeździe, trzeba dbać o prawidłową kolejność odłączania i podłączania jego biegunów. Mocowanie akumulatora również jest bardzo ważne.
Podłączenie akumulatora– jak to zrobić?
Jeżeli zależy Ci na tym, żeby wyjąć akumulator z samochodu, to najpierw odłącz biegun ujemny, czyli klemę minusową od tak zwanej masy pojazdu, a potem biegun dodatni, czyli klemę plusową. Gdy montujesz akumulator, to musisz postąpić odwrotnie. Opisana przez nas kolejność działania wynika stąd, że w instalacji elektrycznej samochodu masa, jest przewodem powrotnym dla większości obwodów elektrycznych. Gdy jako pierwszy w czasie wyjmowania baterii odłączymy jej biegun ujemny, to w czasie odkręcania obejmy bieguna dodatniego każde przypadkowe dotknięcie kluczem do nadwozia może prowadzić do zwarcia akumulatora, a w ostateczności do jego wybuchu.
Jak zamocować akumulator w samochodzie?
Akumulator w pojeździe musi być sztywno zamocowany. Nie może się przesuwać w żadną stronę. Jeżeli tak będzie to wstrząsy przenoszone przez koła od nierówności drogi mogą prowadzić do wypadania masy czynnej z płyty ogniw. To prowadzi do zmniejszania się pojemności akumulatora. W skrajnym przypadku może dojść nawet do zwarcia wewnętrznego. Najczęściej spotyka się dwa rodzaje montowania akumulatora. Pierwszy z nich to od góry za pomocą obejmy. Natomiast drugi to od dołu, podtrzymując dolną krawędź obudowy. Ten drugi sposób wymaga nie tylko precyzyjnego umieszczenia akumulatora na podstawie mocującej, ale również właściwej wiedzy.