Kończy się leasing? Nie daj się zaskoczyć karami przy zwrocie auta

Zakończenie leasingu lub najmu długoterminowego wiąże się ze stresującym zdaniem samochodu. Nawet najbardziej uważni i dbający o pojazd kierowcy muszą liczyć się, w przypadku stwierdzenia przez leasingodawcę uszkodzeń ponadnormatywnych, z konsekwencjami finansowymi. Dlatego warto wiedzieć, jak nie dać się zaskoczyć karami przy zwrocie auta po leasingu.

Zwrot pojazdu po leasingu i wynajmie

Leasing i wynajem długoterminowy to coraz popularniejsze formy użytkowania pojazdów. Choć są wygodne pod względem finansowania i obsługi serwisowej, mają jeden mankament. Podczas korzystania z samochodów pozostają one cały czas własnością leasingodawcy, a po zakończenie umowy muszą zostać zwrócone w dobrym stanie technicznym i wizualnym, bez tzw. szkód ponadnormatywnych.

Czym są szkody ponadnormatywne?

Szkody ponadnormatywne to różnego typu defekty, które powstały na nadwoziu pojazdu najczęściej na skutek uszkodzeń parkingowych w formie drobnych zarysowań lub pęknięć lakieru. Tworzą się także z powodu zaniedbań we wnętrzu pojazdu. Są to przede wszystkim uszkodzenia, zadrapania i odbarwienia tapicerki oraz wypalone dziury po papierosach. Szkody ponadnormatywne nie tylko obniżają walory estetyczny pojazdu, ale co ważniejsze, zmniejszają wartość rezydualną. Firmy leasingowe skrupulatnie wyceniają wszystkie mankamenty i ich naprawą obciążają klienta. Dlatego dobre przygotowanie auta do zdania po leasingu pozwala bezstresowo zakończyć umowę leasingową.

Jak i gdzie przygotować pojazd do zwrotu po leasingu?

Jeśli nie chcesz narażać się na kary, skorzystaj z usług zaufanego serwisu samochodowego, który specjalizuje się w przygotowaniu pojazdów do zdania po kontrakcie. Dobrym przykładem jest sieć warsztatów blacharsko-lakierniczych S-Plus, które dokonują kompleksowych przeglądów i podejmują się likwidacji większości uszkodzeń ponadnormatywnych. Wykonują między innymi:

  • punktowe i bezinwazyjne naprawy w technologii SMART,
  • naprawy lakiernicze SPOT,
  • wyciąganie wgnieceń metodą PDR,
  • usuwanie z nadwozi rys i otarć,
  • polerowanie powłok lakierniczych,
  • usuwanie z nadwozia nalepek brandingowych,
  • naprawy tapicerek,
  • usuwanie śladów po wypalonych papierosami dziurach.

Sieć warsztatów S-Plus doradza również, na co zwrócić uwagę i jak postępować przy przekazaniu pojazdu do leasingodawcy.