Opel Astra rozsądnym wyborem

WikimediaImages / Pixabay

Ople jest znany na świecie z produkcji aut kompaktowych, cieszących się renomą u młodych ludzi. Najpopularniejszy model, Astra, doczekał się pięciu generacji, co niewątpliwie świadczy o jego pozycji na rynku. Często można spotkać każde pokolenie tego modelu.

Początki kreowania popularności

Astra zadebiutowała na początku lat 90. i była alternatywą dla dużych sedanów z poprzedniej dekady. Kompaktowe rozmiary wpłynęły na jej pozytywny odbiór, jako auta miejskiego. Warto wspomnieć, ze ten model opla był montowany w Polsce, od chwili wejścia na rynek. W każdej generacji można spotkać wersje nadwozia takie jak: hatchback, sedan, kombi czy cabrio.
Opel, by móc konkurować z rywalami takimi jak Golf GTI, stworzył wersję astry, o oznaczeniu GSI. Zamontował tam 2L silnik (z większego modelu Omega), dzięki takiemu krokowi Opel zaczął stawać na podium w rajdach, co było symbolem utarcia nosa Grupie VAG. Liczne sukcesy przeniosły się na zwiększoną sprzedaż, dzięki czemu auto zostało samochodem roku 1999.

Utrzymanie niemieckiego kompaktu – wymiana sprzęgła Opel Astra: cena

Niskie koszty eksploatacji mogą świadczyć o trwałości konstrukcji Opla Astry. Prześledźmy podstawowe wydatki na eksploatacje pojazdu, biorąc pod uwagę najpopularniejszą generację w Polsce, czyli Astrę H z silnikiem 1.7 CDTI.

  • kompletny serwis hamulcowy – na który składa się wymiana tarcz, klocków, zacisków oraz płynu hamulcowego to koszt około 1500zł.
  • rozrząd i serwis olejowy – czyli zmiana paska rozrządu wraz ze wszystkimi napinaczami oraz wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych, to wydatek rzędu 2500zł.
  • osprzęt silnika – turbosprężarka i wtryski są ważnymi elementami w pracy silnika i przy ich regeneracji trzeba liczyć z nakładem pieniężnym w wysokości 3000zł.
  • przeniesienie napędu – wpisując w wyszukiwarkę „wymiana sprzęgła Opel Astra cena” wyskoczy nam koszt około 2000zł, co jest zgodne z prawdą.
  • układ zawieszenia – auto posiada prostą tylną belkę i niezależne zawieszenie z przodu, co obniża koszty tego układu do poziomu 1200zł.
  • elementy blacharskie – gdy zechcemy wymienić drzwi lub zderzak musimy się liczyć z cena 400zł za pojedynczy element.
  • Ceny pozostałych elementów nie różnią się od innych aut, wynika to z poziomu zaawansowania konstrukcji. Pojazd posiada standardowe ogumienie powszechnie dostępne na rynku, co również obniża koszt.

Jak widać po tym zestawieniu auto Astra jest tanie w eksploatacji. Silniki diesla zapewniają oszczędną jazdę, a silniki benzynowe łatwo znoszą instalacje gazową. Ceny w tym tekście zawierają robociznę i bazują na częściach oryginalnych. Pojazd można oddać do każdego mechanika, gdyż jego powszechność zapewnia obycie z jego mechaniką każdemu serwisowi.