Usuwanie filtra cząsteczek stałych dpf, filtr fap

webandi / Pixabay

Coraz więcej osób decyduje się na redukowanie nowoczesnych rozwiązań w swoich autach celem uproszczenia ich działania. Jednym z popularniejszych, coraz częściej stosowanych rozwiązań jest usuwanie filtra. Najczęściej usuwane są filtry DPF oraz filtr FAP. Jak wygląda usuwanie DPF oraz jego francuskiego odpowiednika? Filtr cząstek stałych ma na celu ograniczenie zanieczyszczenia środowiska.

 

Działa poprzez dodawanie do paliwa specjalnego płynu, który ułatwia i przyspiesza spalanie odkładających się zanieczyszczeń. Eksploatacja filtru DPF czy FAP jest niestety kosztowna oraz nieraz trudna do spełnienia, ponieważ twórcy rozwiązania przy „wypalaniu DPF” wymagają jazdy przez 15 minut z prędkością większą niż 60 kilometrów na godzinę, co w mieście jest niemożliwe, przez co coraz częściej użytkownicy aut z tym systemem decydują się na pozbycie się tego elementu poprzez jego fizyczne usunięcie, a następnie przeprogramowanie elektroniki pojazdu celem uniknięcia pojawiania się błędów systemowych. Koszt takiego zabiegu to przeważnie od 1500 złotych aż do 3000 złotych.